domingo, 23 de março de 2014

31DC2013 Day 27: Inspired by an Artwork

Bom dia lindonas!
Good mornings sweeties!

Tudo bem com vocês? Ontem foi a reabertura do showroom da BMW onde eu trabalhei antes de vi pra Comissão. Eles estavam em reformas e é logico que eu não podia perder a reabertura né? Aproveitando o ensejo, me inspirei em um dos Art Cars da BMW para a mani de hoje do desafio. Esse design foi criado pelo artista Roy Lichtenstein no BMW 320i Turbo de 1977.
How are you doing? Yesterday was the official reopening of BMW's showroom, where I worked before coming to the Commission. They were remodelling everything and of course I couldn't miss it right? Taking this opportunity, I got inspired by one of the BMW Art Cars. This design was created by Roy Lichtenstein on the BMW 320i Turbo from 1977.




Comecei com duas camadas do Alpine Snow da O.P.I. por cima da base fosca 24/7 da Essence (me dei conta que estou devendo um post com meus produtos rotineiros... rsrsrsrs). A concorrência entre o Alpine Snow, o Blanc da Essie e o Francesinha da Ellen Gold é acirrada viu?! Difícil dizer qualé o meu preferido.
I started off with two coats of Alpine Snow by O.P.I. over the matte base coat 24/7 by Essence (I just realised I still own you a post about my nail care products... rsrsrsrs). The competition between Alpine Snow, Blanc by Essie and Francesinha by the Brazilian brand Ellen Gold is pretty harsh! I can't say which one is my favourite.


Depois fui fazendo as linhas de acordo com o desenho. Usei o Black Is Black da Essence, o Jade Is The New Black da O.P.I. e o Electric Yellow da Maybelline. Depois de ter preparado o post é que vi na foto que algumas linhas são azuis em vez de pretas. Meu iPhone me trollou... mimimi
Then I made the lines according to the design. I used Black Is Black by Essence, Jade Is The New Black by O.P.I. and Electric Yellow by Maybelline. It was only when I was editing the post that I saw a few lines were actually blue. My iPhone played me... mimimi


Eu até ia fazer um tutorial dessa mani, mas acabei desistindo porque ela é simples demais e dá para entender facilmente né?!
Gente, amei o resultado. Ficou exatamente como eu esperava, e adoro quando isso acontece!
I was even going to make a tutorial of this mani, but gave up because it's quite simple and you can easily understand how it's made, right?! 
Guys, I love the result. It turned out exactly as I expected, and I love when this happens!


Deixo uma foto minha com essa belezura de BMW. Ano passado o showroom recebeu 3 Art Cars que vieram do Museu de Munique (Alemanha) especialmente para serem expostos aqui em Bruxelas. E lógico que apaixonada pela marca como eu sou, tinha que ter uma foto ao lado dela né?
I leave here a picture with this gorgeous car. Last year the showroom got to present 3 of the Art Cars which came from the Museum in Munich (Germany) specially to be shown here in Brussels. Of course that, being a BMW lover as I am, I HAD to have a picture with it, right?


Linda demais a BMW né?
The BMW is gorgeous isn't it? 
 

Super beijo e um ótimo domingo pra vocês!
Big kiss and great Sunday everyone!